Ni é fan ingen minoritet! Vi ÄKTA göteborgare é det! Fan, min lärare dissade sönder er när vi snackade om svensk språkhistoria. "Det finns inget jävla 'aue' (eller hur fan man nu ska härma ert uttal på 'å' ^^) i det svenska språket!"Wierdguy said:Vi Skåningar är en stolt minoritet!JLML said:and I even understand Skånska! Shut up, IT ISN'T SWEDISH! IT'S AN ABOMINATION AND NOT WORTHY OF BEING CALLED A SWEDISH DIALECT!!! xD
Om du ursäktar - men jag måste ta den här rullebören med spättekaka till ladan...
Chinese is definitely available too, but it's tough. And Russian is offered, but only sometimes (they aren't the boogeymen they used to be).Gaiseric said:I'd rather pick up something else(I could just start bugging my friends to teach me some). I mean I know plenty of dudes who speak Spanish in the military. Maybe Manderin or Russian? Something that has a higher potential for having less people to speak it(in the military that is). Probably because they're harder to learn.Jack the Potato said:Or just sign up to be an interpreter, then the military will PAY YOU just to learn a language. And yes, Spanish is available. BUT DON'T PICK FARSI. I can't stress enough how much it sucks to learn.Gaiseric said:Nope. That is unless you count a mostly forgotten 2 years of high school french(which you shouldn't b/c of the 'forgotten' part). Or the curse words I know in different languages.
I wish I knew more. If only so when I'm around my friends families and they start speaking Spanish I know what's going on. I'd settle for just understanding another language.
If I manage to get into the military, I'll try to pick up any language I can(starting where I end up stationed).
I know the Ruskies aren't, but if we start cooperating more often we'd need more people to translate.Jack the Potato said:Chinese is definitely available too, but it's tough. And Russian is offered, but only sometimes (they aren't the boogeymen they used to be).
Pfft - visar bara va du vet, det är mer 'äou' än 'aue'! Dessutom - man kan inte värdera en stad som en minoritet! För att inte tala om att 'Götebörjare' har en bredare dialekt än Skåningar. =pJLML said:Ni é fan ingen minoritet! Vi ÄKTA göteborgare é det! Fan, min lärare dissade sönder er när vi snackade om svensk språkhistoria. "Det finns inget jävla 'aue' (eller hur fan man nu ska härma ert uttal på 'å' ^^) i det svenska språket!"Wierdguy said:Vi Skåningar är en stolt minoritet!JLML said:and I even understand Skånska! Shut up, IT ISN'T SWEDISH! IT'S AN ABOMINATION AND NOT WORTHY OF BEING CALLED A SWEDISH DIALECT!!! xD
Om du ursäktar - men jag måste ta den här rullebören med spättekaka till ladan...
Talk to some linguists and they'll tell you the same =) Would've been helpful though for the Dutch if High German didn't become standard in Germany itself.Talk to some Germans and they'll say Dutch is just a version of German.